جدال زندگی با آسیب نخاع

جدال زندگی با آسیب نخاع

خاطرات و تجربیات نخاعی شدن
جدال زندگی با آسیب نخاع

جدال زندگی با آسیب نخاع

خاطرات و تجربیات نخاعی شدن

39>نخاعی شدن و فصل پاییز92 قسمت اول



سلام به تمام خوانندگان عزیز.امیدوارم شادو سلامت باشید.با رسیدن فصل قشنگ پاییز،روح و روان من هم پاییزی میشود. هر چند که با نخاعی شدنم در فصل پاییز خاطره خوبی از این فصل ندارم. اما خاطره های خوب و دل انگیز زیادی همچون برگهای زرین و طلایی درختان پاییزی،صفحات دفتر خاطراتم را زیبا و بیادماندنی ساخته است.....! هنگام غروب آفتاب سوار بر ویلچر میشوم و خود را به ایوان خونه میرسانم، تا با دلی لبریز از غم به تماشای غروب آفتاب بنشینم..نظاره کردن این صحنه امید را در دلم شکوفا میکند...چون اعتقاد دارم هر غروبی یک طلوعی بهمراه دارد...و هر شب بعد از غروب خورشید به همین امید داخل ایوان خونه به ورزش و حرکات توانبخشی میپردازم....! از همه دوستان و همدردان عزیزم خواهش میکنم، در هر شهری که هستند با افراد بیمار و نخاعی شهر خود در ارتباط باشید و سعی کنید وبلاگهای همدیگر را به تمام افراد نخاعی که میشناسید،ارائه دهید. تا همه با هم بتوانیم از این فرصت و فن آوری روز برای آگاهی رساندن و کمک به همنوعان خود بهترین استفاده را ببریم....! از کسانی که از پهنای باند و کیفیت بالای اینترنت بهرمندند استدعا دارم اگر به هر زبان خارجی مسلط هستند به همان کشور مربوطه و وبسایتها و وبلاگهای بیماران نخاعی و بیمارستانها و دانشگاهها و پژوهشکده های علمی تماس برقرار کنید و از پیشرفتهای کشورهای دیگر همه را مطلع نمایید...اینترنت بنده کم سرعت است و اصلا نمیتوانم از قیلترشکنها استفاده کنم...!در ضمن میتوانید از ترجمه گر گوگل هم برای ترجمه مقالات و وبسایتهای خارجی کمک بگیرید....! هدف من از ایجاد وبلاگ ارائه تجربیات و خاطراتم میباشد.که در چهارچوب زندگی فقیرانه و سختیهای خاص خود خلاصه میشود...سعی میکنم هر وبلاگی که نویسندش بیمار نخاعی یا شبیهه آن باشد را لینک کنم. تا همه بتوانند از تجربیات فرد مورد نظر استفاده کافی ببرند...گاهی این تجارب و خاطرات خیلی به نفع بیمار میشود. زیرا همیشه فرصت دکتر رفتن یا بیمارستان برای ما نخاعی ها وجود ندارد...و دیگر اینکه تمام دکترها تجربیات عملی خود را از بیماران بدست میاورند...به همدردان توصیه میکنم حتما لااقل هر شش ماه یکبار آزمایش خون و دیگر آزمایشات را چکاپ کامل بگیرند تا از عوارض و بیماریهای دیگر جلوگیری شود...! ما بیماران میتوانیم مشکلات زیادی را با هم در میان بگذاریم و راهی برای مقابله با بیماری و نا امیدی پیدا کنیم....! با عشق به خدا و عشق بهمدیگر روزهای سخت بیماری و گذروندن لحظه های تنهایی را با صمیمیت سپری کنیم...! گرچه از فاصله ماه زمن دورتری/ولی انگارهمین جاوهمین دوروبری/ماه می تابد وانگارتویی میخندی/باد می ایدو انگارتویی میگذری/...........! زندگی اتشکده ای است که هیچ آبی نمیتواند آن را خاموش کند و هیچ مرهمی آن را سرد،مگر محبت دوستان واقعی/......! نگران فردایت نباش چون خدای دیروز و امروزت خدای فردایت هم هست/ آرزودارم ناخواسته بدست آوری،آنچه را که خواسته ات است،تا که با خود بیندیشی،آیاکسی برایم آرزویی کرده بود/......! چند روز قبل خبری از تلویزیون ایران شنیدم،که با روش کشت سلولهای بنیادی در بیمارستان سینا، توانسته اند بیماری بی اختیاری ادرار را درمان کنند..امید است بزودی درمان ضایعه نخاعی هم با این روش انجام پذیرد....! تا قسمتی دیگر خدانگهدار.                                                                                                     توجه توجّّّّّّّّّّّّّّّـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه توجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه خبر خوش درمان اسیب نخاع تا دوسال دیگر......اصل خبر در ذیل بعرض شما مرسد                   

دانشمندان چینی از نتیجه بخش بودن درمان سلول‌های بنیادی برای بازیابی توانایی راه رفتن در برخی بیماران خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از حصول پیشرفت در دور دوم آزمایش استفاده از سلول‌های بنیادی برای رشد مجدد فیبرهای عصبی، محققان شبکه صدمات نخاعی چین (ChinaSCINet)، دور سوم و نهایی این آزمایش را تصویب کردند که از پاییز 2013 آغاز خواهد شد.

در مرحله دوم این روش درمانی که در شهر کونمینگ چین و بر روی 20 بیمار دچار آسیب نخاعی انجام گرفت، سلول‌های بنیادی خون بند ناف به بیماران پیوند زده شد که 15 بیمار دچار قطع نخاع کامل موفق به بازیابی توان راه رفتن پس از هفت سال شدند.

دکتر «وایز یانگ» مدیر اجرایی ChinaSCINet تأکید می‌کند: برای نخستین بار شاهد بازسازی و رشد مجدد طناب نخاعی هستیم؛ این روش درمانی شامل تزریق سلول‌های تک هسته‌ای خون بند ناف به نخاع آسیب دیده بیمار است که به بازسازی مجدد اعصاب کمک کرده و لیتیوم نیز به رشد فیبرهای عصبی منجر می‌شود.

به گفته «یانگ»، در صورت کسب نتیجه قطعی در مرحله نهایی آزمایش، هیچ بیمار قطع نخاعی از راه رفتن برای تمام عمر محروم نخواهد شد.

هر جزء از این روش درمانی ترکیبی در فاز سوم بر روی 120 بیمار در چین و 120 بیمار در هند، نروژ و آمریکا مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج مرحله سوم، استفاده از این روش نوین درمانی تا سال 2015 به تصویب خواهد رسید.

نظرات 31 + ارسال نظر
حامدازکرج شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:07 ب.ظ http://nokhaie.blogfa.com

مهدی جان پاینده باشی

سلام دوست خوبم....برات ارزوی سلامتی و شادی دارم

[ بدون نام ] شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:15 ب.ظ

سلام
سری به این صفحه بزنید

http://www.isna.ir/fa/news/92040703518/%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA

سلام دوست عزیز ...بی نهایت از اطلاع رسانی شما متشکرم ...خبر مسرت بخشی بود برای من و دیگر دوستان همدردم....کپی این خبر رو در ذیل برای دوستان پیس میکنم که راحت باشید..! وقتی میگم دلم روشنه باور کنید فقط بفکر پول باشید تا بتونید از پس هزینه اش بر بیایید...! دانشمندان چینی از نتیجه بخش بودن درمان سلول‌های بنیادی برای بازیابی توانایی راه رفتن در برخی بیماران خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از حصول پیشرفت در دور دوم آزمایش استفاده از سلول‌های بنیادی برای رشد مجدد فیبرهای عصبی، محققان شبکه صدمات نخاعی چین (ChinaSCINet)، دور سوم و نهایی این آزمایش را تصویب کردند که از پاییز 2013 آغاز خواهد شد.

در مرحله دوم این روش درمانی که در شهر کونمینگ چین و بر روی 20 بیمار دچار آسیب نخاعی انجام گرفت، سلول‌های بنیادی خون بند ناف به بیماران پیوند زده شد که 15 بیمار دچار قطع نخاع کامل موفق به بازیابی توان راه رفتن پس از هفت سال شدند.

دکتر «وایز یانگ» مدیر اجرایی ChinaSCINet تأکید می‌کند: برای نخستین بار شاهد بازسازی و رشد مجدد طناب نخاعی هستیم؛ این روش درمانی شامل تزریق سلول‌های تک هسته‌ای خون بند ناف به نخاع آسیب دیده بیمار است که به بازسازی مجدد اعصاب کمک کرده و لیتیوم نیز به رشد فیبرهای عصبی منجر می‌شود.

به گفته «یانگ»، در صورت کسب نتیجه قطعی در مرحله نهایی آزمایش، هیچ بیمار قطع نخاعی از راه رفتن برای تمام عمر محروم نخواهد شد.

هر جزء از این روش درمانی ترکیبی در فاز سوم بر روی 120 بیمار در چین و 120 بیمار در هند، نروژ و آمریکا مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج مرحله سوم، استفاده از این روش نوین درمانی تا سال 2015 به تصویب خواهد رسید.

نفس یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:43 ق.ظ

امید پرنده ایست

که بر فراز روح آشیان دارد

و هیچگاه از خواندن باز نمی ایستد و خاموش نمی شود

در تندباد حوادث ، آوایش شیرین ترین نغمه هاست

گاه طوفان سختی ها بال هایش را سست می کند

او که نوایش گرما بخش قلبهای بسیاریست

من نوایش را همه جا شنیده ام

در سرزمین های سرد

در دریاهای ناشناس

در اوج سختی ها و رنج ها

بی آنکه در مقابل چیزی از من خواسته باشد.

ممنونم نفس خانم ...با حال بود

لیلا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:39 ق.ظ

دلم گرفته خدایا تو دل گشایی کن

من آمدم به امیدت تو هم خدایی کن

به بوی دلکش زلفت که این گره بگشای

دل گرفته ی ما بین و دل گشایی کن

سلام لیلا خانم ...مرسی از شعر زیبات ...سپاس

طیبه یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام جناب توسی

امیدوارم حالتون خوب باشه


این پستتون منو برد به روزای درس و مدرسه
یاد باد آن روزگاران یاد باد


من هر یه مدت شروع می کنم به سرچ کردن درمورد درمان ولی می بینم اتفاقی نیفتاده و ناامید میشم و غصه دار!!

چند وقت قبل، تو سایت یوتیوب فیلم نخاعی های خارجی رو سرچ میکردم و میدیدم

ولی وقتی می بینم اونا چه امکاناتی دارن و ما چطور!! کلا از زندگی ناامید میشم

میگم اگه قراره آدم معلولم باشه تو یه جائی باشه که امکانات داشته باشه!! ولی بازم خداروشکر می کنم



موافقم باهاتون، انقدر که ما نخاعی میتونیم بهمدیگه کمک کنیم با تبادل اطلاعاتمون، هیچ دکتر و متخصصی نمیتونه به ما کمک کنه. البته برا تصمیم نهائی خوبه که با یک متخصص مشورت کنیم.


به همه دوستان توصیه میکنم در کلاس ها و فعالیت هائی که همنوعان در اونها جمع میشن شرکت کنند و از تجربیات دیگران بهره ببرن و همچنین تجربیات خودشون رو با اونا به اشتراک بذارن.


متن هائی که گذاشتید هم خیلی زیبان، ممنونم

من معتقدم که باید دعا کنیم و دعا کنیم
انقدر دعا کنیم که دیگه خدا یه راهی پیش پای دانشمندا بزاره و راه نجات بشه برامون
ان شاالله

(وای چقد حرف زدم!!!! ببخشید دوستان)

سلامت و شاد باشید
التماس دعا

سلام دوست عزیز...خیلی ممنونم از ابراز لطف و محبت شما....از اینکه حوصله کردی و اطلاعات خوبی رو به صورت کامنت نوشتی سپاسگذارم....امیدوارم همه برای تبادل اطلاعات جدید همکاری کنند ...بقول شما اگر کسی در خارج نخاعی بشود امکانات فراوانی بصورت رایگان دریافت میکند انشالله دولت جدید که یکی از شعارهاش کمک به معلولین بود ...عملی شود..مرسی

سودا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:43 ب.ظ http://ranginkaman114.blogfa.com/

سلام
این روزها اوضاع کاریم خیلی شلوغه و گاهی نمی فهمم زمان چطور می گذره و ساعت 1 و بعد یهو 5 می شود و کلی کارم هم مانده
اوضاع احساسیم هم یک دوره سینوسی را طی کرده یعنی خیلی خوب و الان بد است
ولی همیشه خواندن مطالب شما حس خوبی بهم می دهد انشاا... روزی در وبلاگتان خبر بهبودی کاملتان و نگاه زیبا به زندگی را بخوانم هرچند من این حال عجیبتان را هم دوست دارم چون احساس می کنم خیلی به خدا نزدیکید

نامهربانی را من از تو دوست خواهم داشت
بیهوده می کوشی بمانی مهربان ای دوست

خدا عبدالهی را بیامرزد خیلی صدایش و شعرهای انتخابی اش را دوست داشتم
یا حق

طیبه دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:11 ق.ظ

سلام

وااااااااااااااااااااااااااااااای عجب خبر خوبی

ان شاالله که همه چی درست بشه و نجات پیدا کنیم

دوستان باید همه به توصیه شما توجه کنند و به فکر پس انداز کردن باشن برای عمل، مطمئنا وقتی عمل و درمان بیاد هزینه ش هم خیلی زیاد خواهد بود!!

هیچ کاری برای خدا نشد نداره
پس این هم میشه
ان شاالله

مـــــــــــــــــــــــــــــرسی ازین خوش خبریتون


سلامت و شاد باشید

سلام طیب خانم....به نظر من سلامتی برای ما از همه چیز مهمتره حتی از کسب علم و درس خواندن ....چون اگر دانشمند هم بشی ولی احتیاج داشته باشی به کسی لگن برات بیاره ....خسته کنندست..! اما اگر سالم باشی کار میکنی و در کنارش درس میخونی...البته این نظر بندست شاید هم اشتباه کنم

نیکی دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 ب.ظ

چقدر خوشحال شدم که این خبر را شنیدم! یعنی ممکن است؟ خدا به این دانشمندان کشورهای پیشرفته خیر بدهد که همیشه در فکر نجات انسانها هستند. اگر موفق شوند تولد دوباره ای برای میلیونها نفر خواهد بود...موید باشید

سلام ...منم از خوشحالی و امید گرفتن شماها انرژی میگیرم....حتما بزودی این ذرمان جهانی میشود....چون از سیاست جداست...

[ بدون نام ] دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 ب.ظ

دوباره سلام

کاش میشد یه گروه تشکیل بدیم که دوستان نخاعی عضو بشن
اونجا هر کسی بگه چه فعالیت هائی انجام میده
چه کارهائی میتونه انجام بده

چطور با مشکلات می جنگه
چطور با موضوع برخورد میکنه و چطوری این اتفاقو پذیرفته و باهاش کنار اومده

کلا طوری باشه که بتونیم از تجربیات همه استفاده کنیم

بتونیم روش کارها رو بپرسیم و هر چیزی که کمک کننده باشه
==================

دوستان مخاطبم همه شما هستید
لطفا نظراتتونو بگید و راهنمائی کنید

ممنونم
=================

با اجازه آقای توسی
که من از تریبونشون استفاده کردم!!

با نظرتون موافق هستم...باید یک انجمن تشکیل بدهیم و نماینده ای انتخاب کنیم...برای گرفتن امتیارات و بازگو کردن مطالبات مدنی مخصوص همدردان نخاعی..اینده پستی در همین مورد مینویسم...این وبلاگ متعلق به همه دوستان و همدردان است ...خیلی هم خوشحال شدم..مرسی

سولماز سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ق.ظ http://solmaz76.blogspot.com

خیلی خوشحالم از شنیدن این خبر. من مدتهاست وبلاگ شما رو می خونم امیدوارم شاد و سر بلند باشید

سلام...ممنون گلم...از محبت شما سپاسگذارم

parham سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ق.ظ

سلام جناب اقای طوسی خیلی خوشحال شدم از خبری که دادید ...
امیدوارم که نتایج موفقیت امیز باشد و هر چه زودتر به ایران هم برسه این روش درمان و شما و همه دوستانتون خوب بشید .

تو قرن 21 هیچ چیز غیرممکن نیست - هر روز علم به طرز وحشتناکی پیشرفت میکنه ...
خدارو چه دیدید شاید یک روز منم اسیب نخاعی شدم و با این روش درمان شدم ...

البته یه بار دوران بچگی از کوه سقوط کردم و غلطان غلطان اومدم پایین جوری که نمیفهمیدم سرم کجاست پاهام کجاست, نزدیک 3-4 متر اومدم پایین تا رسیدم به یه پرتگاه مانند که البته ارتفاعش 2 - 2.5 متر بیشتر نبود . خلاصه از اونم افتادم پیایین که پایین یه سطح صاف بود ... اما نمیدونم چی شد که خود به خود با پا فرود اومد البته یکم فرز هم هستم ولی در کل میشد با سر هم فرود بیام و همونجا ضربه مغزی بشم یا خیلی مشکلات دیگه ولی واقعا خدا کمک کردو هیچیم نشد...

آقای طوسی انشاالله وقتی خوب شدید باید یه عکس بگیرید که توش 2 متر پریدید هوا اصلا با همه دوستای وبلاگیتون جمع بشید و همه با هم تو عکس بپرید هوا ... واقعا لذت بخشه دیدن این صحنه . فکر کنم بهترین عکس سال بشه ...
خیلی مخلصم ...فعلا خدا نگهدار

سلام عزیزم...خدا نکنه هیچ انسانی نخاعی بشه...! هر کسی سرنوشتی داره دیگه...بچه کوچیک از طبقه سوم افتاده پایین هیچ اسیبی بهش نرس یده...خدا بخواد هر کسی رو در بدترین شرایط سالم نگه میداره...ممنونم از نظرت

ثمین موسوی سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام آقا مهدی خوبی برادر من
یه پیشنهاد براتون داشتم که خودم روش فکر کردم گفتم واسه شما هم در میون بزارم
دیدم توی قسمت نظرات یکی از دوستان در مورد بذر گل تاج خروس از شما میپرسیدن، به ذهنم رسید چرا شما خودتون بذر همین گلا رو که میگیرید از طریق وبلاگ به فروش نرسونید؟
هم کار آسونی هست هم سودده هم اینکه نیاز کسایی که بذر میخوان و در دسترسشون نیست رو برآورده میکنید.
کم کم میتونید کارتون رو توسعه بدید و بذرهایی که اون منطقه میکارید رو از طریق اینترنت بفروشید.
ایده جدید و خوبی هست امیدوارم ازش استقبال کنید.

سلام دوست عزیز...از پیشنهادتون ممنونم که به فکر من هستید....این مقدار بذر قابل فروش نیست....فقط خواستم به خوانندگان وبلاگم کمکی کنم....انشالله گلخونه بزرگی راه بندازم بعد.....

ناهید سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:14 ب.ظ

سلام آقا مهدی
واقعا قلمتان از فرط زیبایی گاهی خیلی غوغا میکنه ،احساس میکنم یک نویسنده ی ماهر و حرفه ای این مطالب رو نوشته ...
وای آقا مهدی شما خیلی پیشرفت کردید بهتون تبریک میگم
از خبر خوبی هم که در پست گذاشتید خیلییییییی خوشحال شدم امیدوارم به زودی زود بتوانید راه بروید برای همه ی بیماران از خدا شفای عاجل میخوام ...
چونان همیشه خدا را صبورانه باور کن

سلام دوست خوبم...از نظر لطف شما ممنونم....امیدوارم شما هم سلامت بشید...مرسی

طیبه سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:39 ب.ظ

با نظرتون راجع به درس و علم موافقم
البته اگه همین علم به من کمک کنه بتونم پــــــــــــــــــول دربیارم خوب خیلی هم خوبه که!!


ای خدا پول بفرست برا همه مریضا
پول حلال و زیـــــــــــــــــــــــاد
دوستان بلند آمــــــــــــــــــــــین بگید:)

بعد از آمین همگی نظرتونو برا ایده ی گروه بگید

حتی میتونیم یه ایمیل گروهی داشته باشیم
که هرکس سوالشو میفرسته به ایمیل همه اعضا ارسال بشه
و هر کس هم پاسخی میده همه اعضا اون پاسخ رو می بینن و میتونن در موردش نظراتشون رو بگن

یکبار من ایده دادم
دوستان توجه مبذول بدارید;)

سلامت و شاد باشید

سلام ...قابل توجه همدردان عزیز....پیشنهاد خوبیه...مرسی

ثمین موسوی سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:04 ب.ظ

خب برادر منم گفتم میتونید بذرهای منطقه خودتون رو جمع آوری و به فروش برسونید.

مرسی خواهر گلم...از راهنمایی تون ممنونم....

ج چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:50 ب.ظ http://czan.blogfa.com

پشت دیوار همین کوچــه به دارم بزنید

من که رفتم بنشینید و ... هوارم بزنید

باد هم آگهـــی مرگ مرا خواهد برد

بنویسید که: "بد بودم" و جارم بزنید

من از آیین شما سیر شدم ... سیر شدم

پنجـــه در هر چه کـه من واهمه دارم بزنید

دست هایم چقدر بود و به دریا نرسید؟!

خبـــر مرگ مرا طعنــــه به یــــارم بزنید

آی! آنها! که به بی برگی من می خندید!

مرد باشید و ... بیایید ... و ... کنارم بزنید


سلام خبر بسیار خوبی بود انشاالله هر چه زودتر بهبود پیدا کنید

سلام ...از محبت شما ممنونم...شعر زیبایی بود خیلی سپاسگذارم

ثمین موسوی پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:51 ق.ظ

من پسرم.

احمد پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:18 ب.ظ

سلام
امشب توی اخبار گفت توی شیراز درمانی رو روی بیماران قطع نخاعی انجام میدن که بی اختیاری ادرار رو برای همیشه درمان میکنه.

سلام اقا احمد....اره اون برای افراد سالمه که براثر پیری و مشکل مثانه دارن ...برای افراد نخاعی ثمر نداره.....اول بایدنخاع ترمیم بشه بعد مثانه و مشکل ادرار.......بازم ممنونم لطف کردی

احمد جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:35 ب.ظ

آقا گفت برای افراد قطع نخاعی هست نه سالم
توی فیلم هم یه زن و مرد نخاعی رو نشون داد که عمل شده بودن و باهاشون مصاحبه کرد گفتن از عمل رضایت داشتن.

من نشنیدم خدا کنه اینطور باشه...کامنت شما رو تایید میکنم تا بقیه دوستان بخونند و نظر بدهند...مرسی

مهدی شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 ب.ظ

سلام

طیبه یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام


آقای توسی لطفا به دوستان اطلاع بدید که گروه رو تشکیل دادم
همه تشریف بیارن که از حضورشون بهره مند بشیم

گروه تو گوگل هست بنام:
asib_nokhaee

باتشکر از شما و همه دوستان خوبم
سلامت و شاد باشید

سلام طیبه خانم..لطف کردی امیدوارم تلاش و ایده شما مثمر ثمر وقع شود....از دوستان و همدردان محترم خواهش میکنم تشریف بیارن برای نظر دادن...سپاس

هستی جوانمردی یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:07 ب.ظ

درسته منم این خبرو شنیدم و برای افراد قطع نخاع میتونن خودادراری رو درمان کنند.

سلام ممنونم از تایید خبر...شادوسلامت باشی

نفس دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:14 ق.ظ

هدف اصلی بشر ، احساس و تجربه لذت است. هدف آن است که در زندگی، احساس عشق و آرامش و لذت کنی. پس هرآنچه را که به تواحساس عشق و لذت می بخشد دنبال کن.رسالت واقعی تو همان کار خواهد بود. کاری در جهان وجود ندارد که تو نتوانی انجام دهی ، این خواسته خداوند است.

ج سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ق.ظ http://czan.blogfa.com

عید ایمان و امتحان، عید ایثار و احسان، عید قربت و قربان،
عید خلیل رحمان، عید شکست شیطان بر جنابعالی و خانواده محترمتان مبارک.

مرسی عزیز....همچنین عید شما مبارک باشه...سپاس

نفس سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ق.ظ

عید قربان، یعنى فدا کردن همه «عزیزها» در آستان «عزیزترین»

و گذشتن از همه وابستگى ها به عشق مهربان ترین...

عیدتان مبارک باد

ممنونم نفس جون....عید برشما هم مبارک باد....

... چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ب.ظ

عکسهای شما بسیار زیبا بود

سلام از ابراز نظرتون بسیار خوشحال شدم ...لطف کردید

فریال امینا پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:24 ب.ظ

منم مهدی
ازتبار توس
محکم واستوار
فریاد زندگی سرمیدهم
هموطن این رابدان
حادثه درکمین بود
در خزون زرد پاییز
روز روز دومادی
دلم از عشق پر شوق و لبریز
پاهام روهدیه کردم من به پروردگارم
گاهی همنشین لبخند
گاهی هق هق شبانم
ایخدا پروردگارم ای تنها ترین تو یارم
شدم همنشین ویلچر
نذار خزون بشه بهارم
معلولیت محرومیت نیست( تقدیم به شما) مسافرت بودم بعدم کامپیوترم خراب شد ببخشید که دیر شده

مرسی فری جون...شعر زیبایی بود که از زبان خودم برایم سروده شده بود..هم پاییز بود و هم عشق و هم شبنم و خدا...سپاسگذارم

خرمی جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ق.ظ

سلام
خیلی جالبه
خانمهایی که توی سایت برای شما نظر میزارن بیشتر تحویلشون میگیری و جونم و عزیزم صداشون میکنی اما برای آقایون اینطور نیست!!!

سلام جیگر...دیگه از این صمیمی تر...خب اکثر این خانها از همدردان محترم هستند و همه ما یک خانواده هستیم که همدیگر رو بخوبی درک میکنیم و یجورایی بهمدیگه محرم هستیم...مرسی

ثریا جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:48 ب.ظ http://mazhabe20.blogfa.com

سلام و روزهای پاییزیتون بخیر. پیشنهاد خوبیه که اطلاعاتمون را در اختیار همدیگه قرار دادیم و البته من هم در وبم سعی کردم تجاربم را بنویسمممنون راجب خبر خوشتون
اعیاد قشنگمون مبارک[گل]
عجب ایامی است ...
موسی (ع) به طور میرود ...ابراهیم(ع) با اسماعیل (ع) به قربانگاه ...محمد(ص) با علی(ع) به غدیر ...حسین(ع) با عباس(ع) به کربلا [گل]حتما بیا[بدرود]

سلام دوست خوبم...ممنون از لطفتون...عیدتون هم مبارک باشه گلم

زهره جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

بابا این عکسای قبل ازدواجو نزار دلمون ریش شد

سلام....برای چی همشهری...؟

نسرین دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ق.ظ

سلام برادر
در مورد عکسها من هم با زهره خانم موافقم،جواب برای چی ، به عهده زهره جان
در کل عکسها قشنگ هستند و حیاط و باغچه با صفای دارید،ما حیاط کوچکی داریم امسال همش سه بار نرفتم تو حیاط نیم ساعت بشینم از بس زرنگم!!!

سلام خواهر ممنونم از لطف شما....عکسها نشون دهنده زندگی قبل و بعد از نخاعی شدن است...خودم اعتقاد دارم هر انسانی در طول زندگی دچار بحران میشود و برای ادامه زندگی باید از گذشته خود درس بگیرد....این عکسها خاطرات این تجربیات است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد