جدال زندگی با آسیب نخاع

جدال زندگی با آسیب نخاع

خاطرات و تجربیات نخاعی شدن
جدال زندگی با آسیب نخاع

جدال زندگی با آسیب نخاع

خاطرات و تجربیات نخاعی شدن

54 >> آسیب نخاعی و امید


با سلام خدمت همه همدردان و دوستانم عزیزم. امیدوارم حالو احوالتون روبراه باشه. 

با اینکه تقریبا هشت سالی از نخاعی شدنم میگذره.هنوز امیدواری  در دلم محفوظ مانده. با عوارض و رنجهای ناشی از نخاعی بودن. روزگار رو میگذرونم. متآسفانه در این مدت . با افراد زیادی اشنا شدم که بواسطه مشکلات و عوارض ناشی از نخاعی شدن. با من در تماس بوده اند.اما خوشحالم که با ایجاد این فضای وبلاگی. توانستم با همدردان خودم درارتباط باشم. و با اینکه شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و وایبر و لاین برای ایجاد گروهها و کانالهای مختلف وجود دارند.باز هم برای خانواده ها و کسانی که برای اولین بار در فضای مجازی به دنبال درمان و اطلاعات در مورد نخاع هستند قابل استفاده میباشد.

۲۴ آبان ماه مصادف  است با روز حادثه تصادف و روز ازدواجم.  یعنی چند روز اینده وارد ۹ سالگی نخاعی بودن میشوم.  این ۹ سال  به اندازه بیست سال پیرم کرد. وقتی عکسهای آن روز را با عکسهای این روزها مقایسه میکنم متوجه میشوم بر من و سیستم فیزیکی م چه گذشته....!!!

اما چیزی که منو امیدوار و باعث آرامش روح و روانم میشود توکل بر اراده و حکمت خداست.. به نظر من علرغم دردها و رنجهای  روحی و جسمی که به انسان  حادثه دیده وارد میشود. یک  پر و بال غیر قابل تصور . بصورت ذهنی و فکری به آدم هدیه داده میشود. اما برای عملی کردن و اینکه به ثمر برسد نیازمند زمان بجهت توانایی فرد اسیب دیده و توانمند شدن قوای جسمی و حرکتی در حد کارهای شخصی و تا حدودی تحمل سرما و گرما در فضای آزاد را میطلبد.و مهم تر اینکه فرد اسیب دیده باید توسط افراد یا موسسه های ایجاد شده  خصوصی و یا زیر نظر بهزیستی محل خود راهنمایی و برای ایجاد انگیزه  و اهداف خاص با توجه به علاقه و تجارب فرد اسیب دیده نخاعی هدایت لازم صورت بگیرد.

دوستان عزیز و همدردان گرامیم. خصوصا کسانی که تازه اسیب نخاعی شدند و برای اگاهی از عوارض و درمان  اسیب های نخاعی در اینترنت جستجو و گردش میکنند.آخرین خبر اینکه در کشور سویس با استفاده از تراشه های الکترونیکی و کاشت این وسیله در مغز و جای اسیب دیده . که توسط دانشمندان صورت گرفته و نتایج امیدوار کننده ای در بحث حرکتی فرد اسیب دیده داشته است...البته چند روش درمانی دیگر در کشورهای مختلف مثل چین. امریکا و لهستان در حال آزمایش میباشد. که یکی از این روشها تزریق سلولهای بنیادی در جای اسیب دیده میباشد. البته این روش هم بخودی خود چند شاخه درمانی دارد و بستگی زیاد به شرایط فرد اسیب دیده دارد‌....!!!

اما خوشبختانه یکی از همدردان و هموطنان گرامی که  برای درمان با این روش سلولهای بنیادی به کشور چین سفر کرده بود را میشناسم. ایشان حدودا شهریور ۱۳۹۵ تحت درمان قرار گرفتن و به ایران بازگشتند. با توجه به گفته های ایشان و نظر کادر درمانی چین .بعد از گذشت شش ماه مشخص میشود ایا ساختار بدن ایشان با تزریق سلولها و تکثیر انها در جای اسیب چه نتیجه ای داشته است...بنا به اخرین خبر و گزارش این خانم در شبکه های اجتماعی حاکی از احساس بیشتر درد و حسو حرکت در اندام تحتانی زیر اسیب میباشد . که خیلی باعث شادی و امیدواری  همدردان شده و هنوز باید چهار ماه دیگه صبر کرد تا دقیقا مشخص بشود ایا این احساس و حرکتها مقطعی بوده با نه...!!!

 دیگر بیش از این وقت شما رو نمیگیرم و برای اینکه با انجمن و همدردان در ارتباط باشید با من از طریق پیامک  در خدمتون هستم و خوشحالم که این فضای وبلاگی رو حفظ کنم تا پلی باشم برای شما دوستان علاقه مند و نیازمند....خدا نگهدار سپاس